toggle menu Ledo
Hrvatski
Toggle search

5 trikova kako povećati unos povrća u prehrani

5 trikova kako povećati unos povrća u prehrani

5 trikova kako povećati unos povrća u prehrani

Donosimo vam nekoliko jednostavnih trikova za povećanje unosa povrća.

Dobro je poznata preporuka o unosu barem 5 serviranja voća i povrća svakodnevno. Međutim, čini se kako su rijetki oni koji preporučeni unos uspiju i ostvariti, a osobito su po tom pitanju kritični najmlađi. I dok razni deserti i slatki namazi mogu učiniti voće zanimljivo svima, s povrćem je potrebno malo više mašte kako bi se uklopilo u prehranu izbirljivaca svih dobi.

„Podebljajte“ doručak

Prednosti redovitog doručkovanja, samog po sebi, su mnogobrojne, a dodate li mu povrće blagodati će biti još veće. Pokušajte servirati povrće poput paprike, rajčice i pirjanih šampinjona ili luka uz jaja ili ih jednostavno dodajte u omlet. Svježe ili pirjano povrće pristajat će i u sendviče.
Udvostručite povrće u receptima

Nalazi li se u receptu koji pripremate povrće, pokušajte udvostručiti količinu koju dodajete. To osobito vrijedi za pripremu juha, variva, salata, tjestenina, čak i raznih složenaca. Dodatno povrće neće upropasti, nego čak dodatno obogatiti jelo i učiniti ga hranjivijim. Dodatno povrće možete dodati i na pizzu ili u sendvič, ali ovdje pripazite da ne pretjerate kako ne bi „preopteretili“ jelo.

Maštoviti prilog

Prilog mesu ili ribi ne mora biti dosadan. Umjesto standardnog pire krumpira servirajte pire od cvjetače i celera.

Rižu može zamijeniti kus-kus s povrćem po želji primjerice graškom, kukuruzom ili mahunama, a tjesteninu mogu imitirati mrkva i tikvice narezani poput „špageta“ pomoću šiljila za povrće.

Napravite smoothie od povrća

Smoothie je ukusan i jednostavan način za unos povrća. Blitva, špinat, tikvice, krastavac, kelj, brokula je samo neko od povrća koje odlično pristaje u smoothije. Sparite ih s omiljenim voćem, svježe cijeđenim sokom od naranče, biljnim napitcima poput bademovog ili kokosovog mlijeka, začinima poput kurkume ili đumbira te po želji zasladite medom ili javorovim sirupom. Dodatna prednost smoothija je što nije potrebno strogo slijediti recept, već sastojke može kombinirati po vlastitom ukusu.

Zanimljivo, smrznuto voće i povrće je osobito pogodno za pripremu smoothija. Naime, da bi smoothie bio ukusan treba ga servirati hladnog zbog čega ćete u receptima naići na preporuku dodavanja par kockica leda. Koristimo li smrznuto voće i povrće led ne treba dodavati već će naš smoothie biti idealno temperiran. Također, kod smrznutog voća i povrća preskačemo korak čišćenja čime dobivamo na vremenu.

Kako potaknuti djecu da jedu povrće?

Poznato je da se djecu može naučiti da jedu povrće ukoliko im se povrće i češće servira u obroku, bez prisile i ucjene. Uputa za roditelje je da tijekom takve „kamuflaže“ okusa povrća s umakom, ne moraju nužno koristiti masne, guste i slane umake da bi učinak bio vidljiv, već neka to budu niskomasni umaci bazirani na jogurtu i bogati kalcijem, ili neki slični laganiji dresing.

Dobar pristup je i posluživanje tzv. fingerfood zalogaja poput;
• Krošnji od cvjetače i brokule (pareni cvjetovi)
• Mačeva od mrkve (kuhane i tanko rezane)
• Ciglica od boba.

Ovako poslužena hrana može se konzumirati za međuobrok, a osim što zaokuplja maštu tijekom posluživanja, može se konzumirati usput, tijekom igre.
Drugi pristup uključivanju veće količine povrća je izvjesna vrsta prikrivanja ili „kamuflaža“. Ribano ili sitno sjeckano povrće može se dodati raznim omiljenim jelima – npr. omletu, palačinkama, umaku za špagete, lasagnama, riži ili drugim vrstama žitarica koje dijete voli jesti. Palačinke ili muffini s bundevom, mrkvom ili tikvicama obično su trik koji prolazi kod većine izbirljivaca.

Slasni muffini s povrćem

Ledo.hr