toggle menu Ledo
Hrvatski
Toggle search

Nakon Uskrsa - povratak na mediteransku prehranu

Nakon Uskrsa - povratak na mediteransku prehranu

Nakon Uskrsa - povratak na mediteransku prehranu

Svi su blagdani, pa tako i oni uskršnji, tradicionalno povezani s obilnim uživanjem u velikim količinama visokokaloričnih jela i napitaka. Umjerenost i zdrav razum nakratko zamjenjuje pretjerano blagovanje pa se posljedice nemilosrdno očituju kako na jezičcu vage, tako i brojnim probavnim tegobama.

Tanjuri se opetovano pune kuhanom šunkom i/ili kulenom, kuhanim jajima, hrenom, mladim lukom, pečenkom...a čaše vinom ili rakijom. Rijetki odoljevaju uskršnjim kolačima bilo da je riječ o dalmatinskoj pinci, zagorskom vertanju ili istarskoj povetici.

U tom je smislu lagana i nutritivno vrijedna mediteranska prehrana idealna protuteža kaloričnim blagdanskim delicijama. Postblagdansku prehranu stoga valja temeljiti na obilju povrća i voća, cjelovitim žitaricama, niskomasnim mliječnim proizvodima te osobito na ribi kao lakoprobavljivom izvoru neophodnih proteina.

Svakako je poželjno i povećati unos tekućine putem vode i biljnih čajeva kako bi se što lakše prebrodio za organizam zahtjevno blagdansko razdoblje.

Voćem i povrćem revitalizirajte tijelo

Obilje voća i povrća u prehrani osigurava višestruke koristi i najlogičniji  je izbor za postblagdansko razdoblje.

Voće i povrće pomoći će u vraćanju izgubljene tekućine, ali i pružiti mnogo više. Nakon stresnih blagdana, tijelu nedostaju vitamini i minerali i podložno je lakom oboljevanju. Voće i povrće sadrže vitamin C koji pridonosi normalnoj funkciji imunološkog sustava.

Adekvatan unos voća čini temelj detoksikacije. Pri tome prednost valja dati jabukama, kruškama te grejpu. Ovo voće sadrži pektin, prehrambeno vlakno topivo u vodi, koje pridonosi održanju normalne razine kolesterola u krvi ukoliko se unosi u količini od 6  grama dnevno.

Određeno voće i povrće poput primjerice šumskog voća je općenito izvor vlakana. Vlakna sama po sebi nemaju kalorijsku vrijednost, ali zbog sposobnosti da apsorbiraju vodu mogu pridonijeti osjećaju sitosti. Dodatno, hrana bogata vlaknima zahtijeva više žvakanja, pa osoba nije u mogućnosti unijeti velike količine hrane, a time i energije, u kratkom vremenu.

Pri konzumaciji povrća i voća jedini ograničavajući čimbenik je vaša mašta, stoga povratite energiju nakon Uskrsa neograničenim kombinacijama povrća sa žitaricama, povrtno – voćnim salatama, smoothie kašastim sokovima, ukusnim juhama, niskokaloričnim voćnim desertima ili jednostavno grickajte sirovo povrće i voće umjesto kaloričnih i masnih grickalica.

Uvrstite ribu na jelovnik

Mnoštvo je razloga zašto je riba idealna namirnica u postblagdanskom razdoblju. Prvenstveno, visokovrijedne bjelančevine sadržane u ribi su lako probavljive i bolje iskoristive od bjelančevina mesa i mlijeka.

Zahvaljujući niskom sadržaju vezivnog tkiva i prirode bjelančevina koja su uglavnom kratka mišićna vlakna, nakon konzumacije ribe nema osjećaja „težine" u želucu. Na taj se način omogućuje probavnom sustavu da se odmori nakon što je za vrijeme blagdana radio „prekovremeno". Istovremeno, riba je niskokalorična što ju čini odličnim suputnikom u rješavanju suvišnih blagdanskih kilograma.

Kako bi iskazala svoje blagotvorne učinke u najboljem svijetlu, konzumacija ribe se preporuča nekoliko puta tjedno, a pritom slobodno odmaknite od klasičnih kombinacija i uživajte u mnoštvu različitih riba u primjerice brzo gotovom i ukusnom brudetu.

Dodatni savjeti za prehranu nakon Uskrsa

Kako biste lakše povratili energiju nakon Uskršnjih blagdana, osim lagane mediteranske prehrane, može vam pomoći i:

  • Dovoljan unos tekućine, prvenstveno vode i biljnih čajeva
  • Konzumiranje lagane povrtne juhe svakodnevno
  • Izbjegavanje konzumiranja ostataka hrane nakon Uskrsa
  • Redoviti unos fermentiranih mliječnih proizvoda koji sadrže dobre bakterije
  • Smanjenje unosa soli
  • Ograničen unos kave i ostalih kofeinskih napitaka
  • Više manjih obroka pravilno raspoređenih tijekom dana.

Uskladite aktivnosti s unosom energije

Vaš BMI iznosi --, što znači:
Prekomjerna tjelesna masa

Izračunajte vašu dnevnu potrošnju energije:

Vaša dnevna potrošnja energije dok ste čitavi dan u stanju mirovanja (bazalni metabolizam) iznosi oko: -- kcal. Izračunajte vašu dnevnu potrošnju energije uzveši vaše dnevne aktivnosti u obzir:

Vaša dnevna potrošnja energije iznosi: -- kcal