toggle menu Ledo
Hrvatski
Toggle search

Proljeće na tanjuru

Proljeće na tanjuru

Proljeće na tanjuru

Svako godišnje doba nalaže djelomičnu prilagodbu prehrane, ovisno o vanjskim utjecajima, temperaturi, izloženosti infekcijama i ponudi sezonskih namirnica. S tog aspekta, proljeće donosi bogatstvo voća i povrća koje će osvježiti svaki obrok, te nadoknaditi eventualno zapostavljene vitamine i minerale tijekom zime.

Nakon zimske hibernacije, dolaskom proljeća i buđenjem prirode, ponovno se aktivira i naše tijelo, a da ne bi pokleknulo uslijed naglih temperaturnih promjena i povećane aktivnosti, treba ga pripremiti pravilnom prehranom.

Posezanje za hranom odavno je poznat "terapijski postupak" u borbi protiv stresa, anksioznosti i depresije, međutim, često se sprovodi na krivi način. Kako bi se hrana modificirala iz prijetnje u saveznika, važno je znati kako odabrati namirnice za postizanje optimalnog zdravlja i dobrog raspoloženja.

Uravnotežena prehrana koja će organizmu u svakom trenutku osigurati dovoljne količine složenih ugljikohidrata, esencijalnih aminokiselina i masti (s naglaskom na višestruko nezasićene masne kiseline), vitamina, minerala i vode, temelj je za postizanje optimalne razine energije.

Praktični savjeti za postizanje vitalnosti i zdravlja

  1. Kako bi najbolje iskoristili sve gastronomske blagodati proljeća, sezonske plodove je preporučljivo upotpuniti namirnicama čiji se unos preporučuje tijekom cijele godine, kao što su riba, mahunarke i bobičasto voće.
  2. Svakodnevno doručkujte jer će vam kvalitetan doručak dati energiju potrebnu za obavljanje dnevnih obaveza. Ne zaboravite na žitarice (riža, ječam, proso) i mahunarke(bob, mahune), koje su odličan izvor energije. Nekoliko puta tjedno uvrstite u jelovnik ribu (srdela) kao izvor esencijalnih masnih kiselina
  3. Jedite lagano i malo, ali često
  4. Pijte dovoljno tekućine, prvenstveno vodu i nezaslađene biljne čajeve
  5. Povrće pripremajte što kraće kako bi vrijedne tvari ostale očuvane. Tople povrtne juhe su pravi način za podizanje energije, a pomoći će i sokovi od voća i povrća

Kombinacija svježeg i smrznutog za brza i ukusna jela

Pripremili smo i nekoliko ideja za brze proljetne obroke koji kombiniraju jedinstvene namirnice koje su nam na tržnicama dostupne tijekom vrlo kratkog razdoblja ranog proljeća i smrznute namirnice koje upotpunjuju jelo i omogućuju brzu pripremu.

  1. Smrznuti odrezak lososa (pripremljen na grill tavi sa maslinovim uljem) na posteljici od mišancije (razne biljne vrste – rukola, maslačak, kopriva) sa pekarskim krumpirom
  2. Proljetni rižoto s kozicama (riža, riblji temeljac, smrznute kozice sa tikvicama) ukrašen svježom rukolom
  3. Toplo – hladna salata (radič, rukola, zelena salata, kockice mozzarelle, cherry rajčice, kratko popržene smrznute kozice), začinjena maslinovim uljem i acetom balsamicom te posuta sjemenkama buće i sezama
  4. Smrznute srdele (pečene na grill tavi) sa blitvom na dalmatinski (kuhana blitva pomiješana sa mladim krumpirom i češnjakom)
  5. Voćni smoothie (smrznuto šumsko voće i borovnice, jogurt i bananu izmiksati zajedno u mikseru)
Ledo.hr