toggle menu Ledo
Hrvatski
Toggle search

Pripremite hranjive salate za posao

Pripremite hranjive salate za posao

Pripremite hranjive salate za posao

Želite li nutritivno vrijedan, ukusan i raznolik obrok na poslu, koji je ujedno povoljan, brzo gotov i čak može pomoći u održanju vitke linije? Ako je odgovoran potvrdan vrijeme je da počnete svoju prehranu na poslu planirati malo unaprijed i pripremati salate od svojih omiljenih sastojaka.

Salate su praktičan način da u prehranu uvrstite što više povrća, cjelovitih žitarica, kvalitetnih proteina, zdravih masnoća čak i voća. Dodatna prednost je što će vas takve salate zasititi i umjesto da nakon ručka budete tromi, dobit ćete energiju za poslovne obaveze.

Pogledajte najbolje recepte za salate

Temelj salate je povrće

Što je salata bez povrća? Temelj hranjive salate naravno čini zeleno lisnato povrće poput zelene salate, rikule, matovilca. Ipak lisnato povrće ima tendenciju da brzo uvene pa ako ne želite riskirati taj problem u salatu uvrstite povrće poput brokule, cvjetače ili prokulica.

Za maksimalno očuvanje hranjivih tvari povrće pripremite kuhano na pari, a za dodatnu uštedu na vremenu u kuhinji poslužite se smrznutim namirnicama.

Ugljikohidrati daju energiju

Cilj hranjivih salata je da ne zadovolje samo potrebe na vitaminima i mineralima, već i da pruže kompletan obrok koji će osigurati dugotrajnu energiju na poslu. Tu će ulogu lako odigrati ugljikohidrati. Tjestenina je najčešći izbor, no kako vam takva salata ne bi brzo dosadila, pokušajte eksperimentirati s raznim kuhanim žitaricama.

Kus kus, bulgur ili kvinoja se brzo i lako pripremaju, odlično se slažu s raznim sastojcima i osiguravaju složene ugljikohidrate za dugotrajan izvor energije. Kvalitetan izvor ugljikohidrata pružit će i slatki kukuruz koji osim što odlično pristaje svim salatama donosi i žutu boju na tanjur osiguravajući dodatan gastronomski doživljaj.

Proteini za sitost

Proteini su „zasitan" makronutrijent koji će upotpuniti vašu salatu. Pileća prsa s grilla, tuna, razni sirevi ili tvrdo kuhano jaje odličan su izbor za brzu pripremu hranjivih salata. No, nije potrebno stati samo na očitim izborima. Fileti oslića ili skuše odlično pristaju uz rižu i povrće poput brokule ili cvjetače, a kolutići i krakovi lignje u salati pristaju uz kuhani krumpir izrezan na kockice, uz dodatak sjeckane rukole i cherry rajčica.

Gamberi ili surimi štapići „stvoreni" su da se sljube s tjesteninom, kukuruzom, povrćem, kaparima i maslinama za izdašan i potpun obrok.
I razne mahunarke poput boba ili mahuna će nadopuniti nutritivni profil salate i osigurati sitost. Kombinacija mahunarke i žitarica su, u stvari, nepogrešiv nutritivni i gastronomski par.

Preljevi, začini, dodaci...

Gurmanski doživljaj hranjive salate dolazi na kraju. Dodatkom preljeva po želji i raznog začinskog bilja možete salatu pretvoriti u pravi hedonistički obrok. Maslinovo ulje i jabučni, vinski ili aceto balsamico su najčešći izbor, no preljev za salatu može biti znatno maštovitiji i omogućiti gotovo beskonačno puno okusnih varijanti.

Za klasičan mediteranski preljev u kombinaciju maslinovog ulja i octa dodajte češnjak i svježi peršinov lista. U salate s rajčicom vrijedi dodati i klasik – bosiljak. Ako ste raspoloženi za azijske okuse pokušajte napraviti preljev od rižinog octa, sezamovog ulja i soja umaka uz dodatak svježeg đumbira i meda. Meksički štih salatama, pak, možete postići preljevom od mlijeka, majoneze i vrhnja uz dodatak jalapeno čili paprika i češnjaka.

I za kraj, salatu možete posipati sjemenkama sezama ili suncokreta ili sjeckanim orašastim plodovima. Time ćete dati dodatnu hrskavost salati i upotpuniti doživljaj.

Pogledajte najbolje recepte za salate

Ledo.hr