toggle menu Ledo
Hrvatski
Toggle search

Mintel: Hrvatski Ledo podiže ljestvicu inovacije u kategoriji sladoleda

Mintel: Hrvatski Ledo podiže ljestvicu inovacije u kategoriji sladoleda

Mintel: Hrvatski Ledo podiže ljestvicu inovacije u kategoriji sladoleda

Mintel, jedna od najpriznatijih i najutjecajnijih globalnih kompanija za business intelligence nedavno objavila opsežan članak o kompaniji Ledo, vodećem proizvođaču i distributeru sladoleda i smrznute hrane u Hrvatskoj, ali i u čitavoj jugoistočnoj Europi.

U njemu je Ledo istaknut kao kompanija koja svoj tržišni uspjeh, ali i rastuću međunarodnu prisutnost, u velikoj mjeri temelji na kontinuiranim, globalno prepoznatim inovacijama u svojoj ponudi i poslovanju.

"Ovo je veliko priznanje za Ledo. Stvar je poslovnog prestiža biti makar spomenut u Mintelovim člancima, analizama, izvještajima, a mali broj kompanija u svijetu se može pohvaliti činjenicom da joj je Mintel posvetio cijeli članak. Stoga imamo puno razloga biti ponosni na ovaj članak jer njime se potvrđuje naš rad i trud kojima uvijek nastojimo podići ljestvicu malo više. Ledo kontinuirano ulaže u razvoj novih proizvoda i upravo inovacije su ono što prepoznaju i naši brojni potrošači, ali i ovako važne institucije poput Mintela." istaknuo je Dario Vrabec, direktor marketinga Leda.

Članak naslovljen „Croatian Ledo takes ice cream innovation up a notch" („Hrvatski Ledo podiže ljestvicu inovacije u kategoriji sladoleda"), koji je pripremila iskusna Mintelova analitičarka prehrambene industrije i industrije pića Honorata Jarocka, prikazuje Ledovu povijest i razvoj poslovanja od njegova nastanka do današnjih dana. Osobit je naglasak stavljen na Ledovu tržišnu snagu, najuspješnije proizvode i brojna priznanja, s posebnim osvrtom na inovacije* - kako u razvoju proizvoda, tako i u cjelokupnom marketinškom upravljanju kategorijom sladoleda.

Kontinuirani razvoj i brojna priznanja

Kao što ističe autorica članka, unatoč višedesetljetnoj snažnoj i etabliranoj poziciji na domicilnom tržištu i vjernosti respektabilnog broja ljubitelja sladoleda, „Ledo ne spava na lovorikama, već kontinuirano i intenzivno ulaže u razvoj novih proizvoda". Tako je samo u 2014. godini na tržištu ponudio 40 novih proizvoda u kategoriji sladoleda, a tijekom 2015. još 35 novih proizvoda. Uz to, Ledovi proizvodi kontinuirano osvajaju međunarodna strukovna priznanja od ICC-a (međunarodnog udruženja proizvođača sladoleda) pa je, primjerice, Ledova Torta od borovnice i bijele čokolade na štapiću 2013. godine proglašena najboljim svjetskim sladoledom, dok je 2014. Ledo Ice Snack osvojio laskavu titulu najinovativnijeg sladoleda na svijetu.

Godišnja konzumacija sladoleda po glavi stanovnika u Hrvatskoj se procjenjuje na 5,7 litara, što ukazuje na značajan potencijal za daljnji rast u usporedbi s nekim drugim europskim zemljama, poput Finske čiji stanovnici u prosjeku godišnje konzumiraju više no dvostruku količinu sladoleda.

U članku koji je objavio Mintel naglašeno je kako Ledo ovaj potencijal nastoji ostvariti ponajprije kontinuiranim inovacijama u proizvodnji proizvoda i marketinškom pristupu. Uz ponudu odavno prepoznatih i među kupcima omiljenih proizvoda, kao što je Snjeguljica – istinski klasik na hrvatskom tržištu sladoleda – Ledo se od konkurencije nastoji diferencirati konstantno eksperimentirajući s novim, manje uobičajenim okusima, kojima uspješno privlači još širi krug ljubitelja sladoleda te oduševljava svoje vjerne potrošače „avanturističkog" duha, sklone kušati nešto novo i drukčije. Čak 38% odraslih Hrvata voli isprobavati nove sladolede, što je pokazalo i istraživanje BrandPuls 2015.

Inovacije u marketinškom pristupu

U članku je naglašeno i da se Ledo potrošačima, pogotovo onima mlađe generacije, nastoji približiti i na novi, drugačiji način – primjerice, sladoledima zanimljivih oblika, širenjem premium segmenta, nagradnim natječajima i marketinškom suradnjom s poznatim osobama, ali i primjenom koncepta crowdsourcinga kroz aktivno uključivanje potrošača u razvoj novih proizvoda poput Leonarda.

Ledo kontinuirano osnažuje i svoje međunarodno poslovanje, izvozeći proizvode u više od dvadeset europskih, afričkih i azijskih zemalja. Kao što je istaknuto u članku, važan korak u osnaživanju Ledove međunarodne prisutnosti napravljen je sredinom 2015., kada je započeta suradnja s američkom kompanijom Kroger, jednim od najvećih svjetskih lanaca za maloprodaju živežnih namirnica, na čija će prodajna mjesta - pod Krogerovom vlastitom robnom markom Private Selection - Ledo plasirati pakete sladoleda na štapićima.

Autorica članka zaključuje kako je Ledo, zahvaljujući trajnoj usmjerenosti na inovacije koju podupire brojnim promotivnim aktivnostima, na dobrom putu da dodatno osnaži svoju vodeću poziciju na hrvatskom tržištu sladoleda, uz zamjetan potencijal za jačanje prisutnosti na međunarodnom tržištu. Konačno, svojim sveobuhvatnim inovativnom pristupom Ledo može predstavljati i inspiraciju ostalim „igračima" kako na lokalnoj tako i na regionalnoj, pa čak i globalnoj razini u industriji sladoleda.

Dodatne informacije:

O Mintelu

Mintel Group Ltd je međunarodna kompanija za istraživanje tržišta sa sjedištem u Londonu. Njezine su baze podataka, analize i predviđanja dostupni isključivo uz pretplatu – ponajprije korporativnim korisnicima, a na raspolaganju su i studentima pojedinih svjetskih sveučilišta. Svojim korisnicima nudi niz proizvoda, kao što je Mintel Comperemedia – web alat za praćenje trendova u telekomunikacijskoj, financijskoj i srodnim industrijama, Mintel Global Market Sizes namijenjen razmjeni podataka i analizama tisuća svjetskih tržišta potrošačkih proizvoda, Mintel Global New Products Database (GNPD) – online baza podataka o novim artiklima široke potrošnje iz više od 50 zemalja, Mintel Reports – online baza s analizama i predviđanjima ponašanja potrošača i razvoja tržišta, i dr.

* autorica članka je komentirala i spomenula više od 10 Ledovih sladoleda čija lansiranja prati svjetske trendove ili ih postavljaju.

Ovdje preuzmite originalni Mintel članak:

Ledo.hr